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  • Publié le : 10 octobre 2010
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When Nelson Mandela became president of post-apartheid South Africa in 1994, he promised he would build a nation where people of different races could live together in peace and harmony.
The racial bloodbath (bain de sang) feared by many had been averted.
"The time for the healing (guérison) of the wounds (bléssure) has come," Mr Mandela, who has now turned 90, said at the time.
"We enter intoa covenant (alliance) that we shall build the society in which all South Africans, both black and white - will be able to walk tall. A Rainbow Nation at peace with itself and the world."
His words ushered (guider) in a collective reverie as white South Africans discovered their common identity as Africans.
Those who were not white looked forward to the opportunity of earning a decent livingand educating their children.
Although there was recognition (approbation) that it would be hard to reverse apartheid's legacy, there was a general feeling that - with Nelson Mandela at the helm - the country would pull through. (changed ?)
A Truth and Reconciliation Commission was set up to lay bare (concevoir le vide) the horror of the past and put it to rest.
But not everyone noticed that thisrosy view relied on the goodwill of the very poorest South Africans who were expected to forgive and forget - even though there were reminders everywhere that this new South Africa did not necessarily include them.
Any talk of the differences between black and white lifestyles, attitudes or expectations was shouted down - no-one wanted to wake from the dream.

Quand Nelson Mandela est devenuprésident après l’apartheid en Afrique du Sud en 1994 , il a promis qu’il construirait une nation ou des gens de différentes «  races » pourrait vivre ensemble dans la paix et l’harmonie.
Le bain de sang racial faisait peur a beaucoup de gens qui avaient été averti. « Le temps de la guérison des blessures est venu » Mr Mandela qui a maintenant environ 90 ans a dit cela. « Nous entrons dans unealliance dans laquelle nous construisons une société où tous les sud africains , a la fois blanc et noirs seront capable de marcher la tête haute. Une nation arc en ciel de paix avec soi et avec le monde. »
Ses mots ont guidé le peuple dans une idéologie collective où les sud africains blancs découvriront leur identité commune a celle des africains.(noirs). Ceux qui n’étaient pas blanc regardait del’autre au coté en pensant a l’opportunité de gagner bien leur vie et d’éduquer leurs enfants. Bien qu’il y ai une partie des gens qui pensaient que ce serait difficile de renverser les lois de l’apartheid il y avait en général un sentiments qui était que le pays pouvait changeait.(avec Nelson m au pouvoir).
La franchise et la réconciliation commune était installé pour essayer d’effacer l’horreurdu passé et la remplacer par le reste.
Mais personne n’a remarqué que ceci revenait a faire confiance à la bonne volonté des sud africains les plus pauvres qui étaient près a pardonner et à oublier. Malgré qu’ils se souvenaient partout que ce cette situation ne les concernaient pas uniquement eux. Chaque parole de différenciation entre blanc et noirs , style de vie , attitudes ou mise al’ecart était mise a l’écart , personne ne voulait se réveiller de ce rêve.

'Black diamonds'
Yet white South Africans, basking (se plaisait dans) in their new-found acceptability, maintained their wealth (fortune) and advantages.
Only a few middle-class black and mixed-race South Africans, the so called "black diamonds", were able to gain an education, get government contracts and tenders - theirshare of some of the spoils of a powerful economy.
Motsoko Pheko, a member of parliament for the Pan Africanist Congress - a rival to the ruling African National Congress during the long anti-apartheid struggle - said government policies were "pure appeasement".
In truth, the only area where rich and poor, black and white have any shared experience is crime.
It is a terrifying reality for...
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