Tu dumenicu
Studiu di i cuppietti
I u primu cuppiettu, Poletti ci ciotta in un ambienti pueticu naturali, incu una discrizzioni di i lochi é di l'ambianti chi ci piazza fora di tempu.
Intrimu à a fini in u sughjettu, ci dà i lochi di a risistenza é d l'azzioni « clandestini ».
Dans le 1er couplet, Poletti décrit l'atmosphère naturel & poétique, qui nous place hors du temps. A la fin il décris les lieux de la résistance et l'action.
In u sicondu cuppiettu, Poletti voli fà passà l'idea d'una riazioni unitaria di a corsica ( campagna – marina, casati, sorba...). A a fini i si capisci parchi risistani, « a cavezza » hé u simbulu di l'occpuazioni fascista.
Dans le 2nd couplet, Poletti essai de faire passer l'idée d'une action générale de la Corse par l'image Terre- mer, ainsi qu'avec tous les noms de familles qui se succèdent. A la fin du 2nd couplet on comprend pourquoi il résiste, « le licols ( se qui sert a diriger les ânes) » et le symbole de l'occupation fasciste.
U terzu cuppietuprisenta u spiritu di i risitenti. Si capisci ch' eddu hé una chjama supranna chi li dis ci di risista é dunqua, li veni naturali un pensani micca à a morti é à gloria. Facini u so duveri é basta.
La 3éme couplet présente l'état d'esprit des résistants. On comprend que c'est comme une force supérieure qui les appels à résister, il ne pense n' y à la mort ni à la gloire et font seulement leur devoirs.
In u quatru cuppiettu ghjunghjumu inu prisenti. I tré primi parlaiani in tempu di guerra, avà si pa là d'oghji é a i ramenti di a risitenza. Poletti qui face a critica di certi aghjienti chi volini sottustima u rolu é u stintu di i risitenti. Spiega dino chi un si cunnosci micca abastanza a storia di a risitenzia .
Dans le 4éme couplet nous arrivons au présents. Les 3 premiers parle du temps de guerre, maintenant on parle d’aujourd’hui et des souvenirs de la résistance.
Poletti fait la critique des gens qui sous-estime le rôle et l' état d'esprit des résistant. Et il